שיח עמיתים - AI ובינה אנושית: איך להשתמש ב-AI בהוראה כדי לעודד חשיבה?

22 באוקטובר 2025, 12:30 
 

באנר הסדנה

 

כניסתם של כלי ה-Gen AI לחיינו מטשטשת את הגבולות שבין הבינה האנושית והבינה המלאכותית, ומאיימת לנוון כישורי חשיבה שנמצאים בליבת ההוראה באקדמיה. או שאולי יש כאן דווקא הזדמנות? במפגש נשמע ממרצות ומרצים שבחרו לשלב כלי AI בהוראה שלהם, ולנתב את השימוש בהם להעמקת תהליך הלמידה. נכיר יישומים פרקטיים של שילוב כלי AI בהוראה ובלמידה, נבחן אופני שימוש בהם AI יכול לקדם חשיבה, וגם הקשרים בהם רצוי ללמוד בסביבה נטולת AI. 

 

לטופס בקשת הקלטה

 

 

למי מיועד המפגש?

  • למרצות ולמרצים המתלבטים האם לשלב AI בהוראת הקורסים, או בוחנים דרכים לעשות זאת בצורה שמקדמת חשיבה. 
  • לכל מי שרוצה לקבל השראה מניסיונם של אחרים בשילוב AI בהוראה, ולהרחיב את ההיכרות עם הנעשה בתחום. 

מה יכלול המפגש?

  • סקירה קצרה של הקשרים בולטים בהם ניתן לשלב כלי AI בתהליכי למידה  
  • חשיפה לדוגמאות קונקרטיות מרחבי הקמפוס לשימוש בכלי AI לפיתוח חשיבה מסדר גבוה 
  • דיון בסכנות ובהזדמנויות שבשילוב כלי AI בתהליכי למידה, ובתפקיד המרצה בחינוך לשימוש מושכל, ביקורתי ואתי בכלי AI 

 

מנחה

אורטל אנגלברג, ראש תחום פדגוגיה ופיתוח מקצועי, הדקאנט לחדשנות בהוראה ובלמידה.

תמונה של אורטל אנגלברג

בהשתתפות:

פרופ' עידו תבור, ביה"ס סגול למדעי המוח – שילוב AI במסגרת סמינר לטובת זיהוי סוגיות שנויות במחלוקת והעלאת טיעונים.

תמונה של עידו תבור

ד"ר עידית אדלר, ביה"ס לחינוך – שימוש בכלי AI כמנטורים המסייעים בקריאת מחקרים ותרגום הממצאים לפרקטיקה.

תמונה של עידית אדלר

פרופ' ניצן שחר, ביה"ס למדעי הפסיכולוגיה – יצירת מתרגל מלאכותי לחיזוק למידה פעילה. 

תמונה של ניצן שחר

 

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות יש לפנות למערכת הפניות >>